Those dogs were barking…

When I got on the bus last night to go home, it was crowded and stuffy and I was really tired and cranky.  I just wanted to close my eyes and will the bus to get home fast. 

At the stop after mine a woman got on the bus and sat in the very last available seat…which was, of course, right next to me.  She wanted to chat.  She grilled me for ten minutes about whether the bus was always this crowded at this hour and should she try taking an earlier bus?  What about a later bus? 

Finally, she shut up and I closed my eyes.

I few minutes later I hear the noise of a dog barking coming out of her purse. 

I realize the barking is her cell phone.

She doesn’t realize it.

She finally figures it out and pulls out the phone…

(Capital letters indicate high volume.)

HELLO?

(Eye roll from me…because is this lady serious?)

YEAH, I’M ON THE BUS.

(Yup, it appears she’s serious.)

THE PHONE BARKED AGAIN.

YEAH…BARKED…YOU KNOW, LIKE A DOG.

(This causes me to smile…because it’s pretty funny.)

NO…IT BARKS…LIKE WOOF WOOF WOOF.

(Now I’m giggling.)

ANYWAY, I’LL CALL YOU WHEN I GET OFF THE BUS.

And she hangs up.  I close my eyes again.

Then the phone barks again.

HELLO?

YEAH, I’M ON THE BUS AND THE PHONE KEEPS BARKING.

NO, I MEAN IT’S BARKING…LIKE A DOG.

(Giggling again.)

YES, I’M SURE.  LIKE A DOG.  IT GOES WOOF WOOF WOOF…WOOF WOOF WOOF. 

(Now I’m full-fledged laughing.)

I AM NOT CRAZY…THE WHOLE BUS CAN HEAR IT…IT BARKS LIKE A DOG…WOOF WOOF WOOF.

(Now I’m in hysterical and in tears.)

THE WOMAN NEXT TO ME IS LAUGHING…BECAUSE THE PHONE BARKS LIKE A DOG AND SHE CAN HEAR IT AND SHE KNOWS I’M NOT CRAZY!  YOU’LL SEE WHEN I GET HOME.  I HAVE TO GO.

And she hung up.  She tells me her son thinks she crazy, but she thinks he changed her ring tone to screw with her.  I think she might be right, because he called again…and again. 

She didn’t answer.

She just let her phone bark…like a dog. 

I was really hoping for a peaceful ride…and even though I didn’t get it at least it was humorous!

Comments

  1. ROFL!

    My kids did the game thing to me when I first got my cell phone. They knew I didn’t know much about it yet. Both of them changed their ringtones to be crazy loud club music. Scared the crap outta me the first time they called me.

    But dogs, that is fantastic!

  2. This is SO awesome. I now know what I’m doing next time I get my mom’s cell phone into my grubby little hands. :)

  3. I really love your bus stories. Truly. This is a whole life that I am not privy to and while I realize it’s not all dogs in the purse, it is still fascinating to me. I’m glad you could find humor in that situation because that is one of those that you either laugh or cry and you chose to laugh. Good for you! We are going to make you a southerner after all! xoxo

  4. Seriously awesome!
    Funny/crazy on the bus is so much better than drunk/high/stinky/bed bug-y/crazy on the bus.

  5. LOL!!!

    That would drive me absolutely INSANE though! I had a coworker once and her ringtone was the sound of a baby crying. It was very distressing and creepy.

    I’d much rather a dog barking, I suppose.

  6. Why did I never think to do something like this to my mom’s cell phone? That woman’s son is brilliant!

  7. Hey, at least you thought it was funny instead of annoying. I might have freaked out if it was me.

  8. Hilarious! I may do that to my husbands phone! Ha! Visiting from SITS!

Speak Your Mind

*